vineri, 12 septembrie 2008

De ce RDS este culmea?

De la inceput spun ca nu tin cu nici un ISP.Fiecare are partile lui bune si rele.Insa fiind client RDS, si probabil mai ghinionist din fire, compania asta draguta tine sa imi reaminteasca mereu de ce Murphy nu a fost un idiot, sau de ce unei persoane care are mult rahat ii mai dai o tava.

E un fapt stiut ca probabil 70% din utilizatorii de internet din Romania folosesc conexiunea pentru Yahoo, hi5, Youtube si Counter Strike (dupa sex).Asta inseamna vreo cateva miliarde de babuini conectati simultan la serverele Yahoo, hi5, etc, care chat-uiesc in voie despre noua poza pusa pe profil, despre ultimul comment.Pe langa asta, e logic ca trebuie sa aiba si un plugin care schimba status-ul dupa fiecare melodie ascultata in Winamp.Prin urmare, toata reteaua ISP-ului este ca un furtun de gradina intins peste autostrada.

Ce face RDS-ul aici?Simplu.Le mai da cate un sut in fund aleatoriu clientilor, astfel incat traficul pe autostrada sa se fluidizeze.Cam comunist, daca facem legatura cu legea lui Ceausescu (pe care o stiu doar din auzite, sunt prea tanar), conform careia in anumite zile circulau doar masinile cu numar par si invers.Lasand la o parte metafora, restrictioneaza accesul anumitor clienti la aceste servere.Si mai simplu, nu va merge mess-ul, nu va incarca filme pe Youtube, etc.

Ei bine, fiind vacanta (RDS-ul tine la mine, probabil vede ca petrec prea mult timp pe net in vacante), trebuia sa ma faca sa le dau un telefon intrebandu-i de sanatate, probabil se simt singuri.Asa ca timp de 2 zile nu mi-a functionat serverul de messenger Yahoo, alte servere externe, si serverele Youtube => timp de 2 zile meebo, fara Youtube si fara alte servere pe care le foloseam des.

Ok, am zis, trebuie sa imi iau si eu suturi din cand in cand, fundul altora este tabacit rau si are nevoie de vindecare.Insa aici intervine Murphy.Dupa 2 zile in care am avut problema de mai sus, dupa ce in sfarsit mi se reface conexiunea complet, si pot accesa tot internetul in voie, vin in bloc niste tipi ghinionisti care timp de jumatate de ora s-au certat cu o baba pentru colapsul epic al liniei ei de telefon.

Dupa acest eveniment, dupa ce 2 zile netul meu a functionat la regim, a trecut la post negru, deoarece probabil tipii, reparandu-i babei telefonul, mi-au intrerupt pe undeva cablul.Asta inseamna net deloc.Network cable not connected.Teava uscata.

Urmeaza cel putin 15 minute de ascultat aceeasi melodie ce dureaza 10 secunde repetata la infinit, pana va raspunde un operator la care sa ma plang ca nu imi curge net pe teava.Inca 2 zile in care stau lipit de peretii casei, asteptand telefonul lor, care sa imi confirme repararea, telefon ce sigur nu va veni.Inca o serie de injuraturi azvarlite aleatoriu catre originile companiei.Dar macar am viteza...

Un comentariu:

  1. Prea tare articolul asta! :))
    Atata dreptate ai .. :))
    Stiu cum e fara YouTube, sau fara Messenger. Tot client RDS sunt si eu:>.
    Citindu'ti articolul parca m'am descarcat.. Bravo! :)

    RăspundețiȘtergere