luni, 4 iulie 2011

Bacalaureatul din 2011 - cu camere, dar ce folos?

Iata deci, ca a trecut si Bacalaureatul de anul acesta. Mult tam-tam pe la televizor vis a vis de corectitudine, rezultate proaste, etc. Vad ca elevii de anul acesta sunt numiti cei mai slabi din istorie, fel de fel de persoane ne critica...mai ca incep sa ma bucur ca am reusit sa il promovez, desi nu m-am considerat niciodata un elev in pericol sa nu ia Bacalaureatul.

Am sa incep prin a spune:

RUSINE NOUA ELEVILOR, RUSINE PARINTILOR DE LA CARE PLEACA ACEASTA EDUCATIE, RUSINE DOMNULUI FUNERIU, dar mai ales RUSINE PROFESORILOR SUPRAVEGHETORI CORUPTI.

A fost o valva foarte mare atunci cand s-a luat decizia de a se supraveghea corectitudinea examenului cu camere video. Fiecare isi dadea cu parerea, ca e bine, ca nu e bine, ca elevii ar fi intimidati de camerele ce ii supravegheaza, ca nu stiu ce, ca nu stiu cum (mi se pare foarte amuzanta aceasta chestie, totusi vorbim de generatia Facebook). Nu am sa dau acum nume, sau anumite detalii, dar majoritatea din voi le stiu oricum. Cert e ca acolo unde am dat eu examenul, camerele au fost inutile. Desi recunosc ca mi-as fi dorit sa functioneze, pentru ca ma bazam pe ceea ce am invatat in acesti 4 ani de liceu, si imi spuneam ca totusi nu am fost degeaba zi de zi la liceu, o spun cu regret acum ca nu au functionat. Ori asta, ori elevii din ziua de azi sunt atat de naturali in fata camerei, incat faptul ca o comisie s-ar uita la ei in timp ce ei urla printr-o sala de examen "ba, ce e la 2-b??" nu ii deranjeaza deloc.

Oricum, mi-au spus persoane ca in alte licee nu a miscat nimeni. Mult respect pentru elevii de acolo. La mine nu e cazul de asa ceva. Baietii si fetele smechere s-au miscat destul, poate prea mult. Asa s-a ajuns ca atunci cand m-am uitat la rezultate, sa raman stupefiat cand colegi premianti au luat note foarte mici, iar altii (cu tot respectul) mai slabi au luat note mari. Sigur ca "Hotul neprins e negustor cinstit", sigur ca nu putem da nume, nu putem arata cu degetul pe nimeni (desi stim cu totii cine are habar pe ce planeta traieste si cine stie de la cine si cum sa copieze). Dar si asta e unul din motivele pentru care o ducem asa rau. Suntem din ce in ce mai prosti. Cand copii care poate aveau tragere de inima sa invete vad aceste lucruri, si vad colegii care in timpul anului erau in situatie de corigenta venind sa le rada in nas cu note peste 9 la BAC, prima reactie este aceea de "a iti baga piciorul".

Dar a cui e vina? A nimanui. Nu poti da vina pe nimeni.

De acolo de sus, vin in fiecare an schimbari, care mai de care mai tampita.

Profesorilor cu sufletul mare li se face mila de bietii elevi, si mai inchid ochii la "chat-ul" din timpul BAC-ului. Ii excludem pe cei care au pret pentru mila lor. Ce nu stiu ei insa, este ca ii defavorizeaza pe cei care au invatat, pe cei care au venit la liceu 4 ani ca sa invete ceva, nu sa-si etaleze noile haine sau noua freza. Ba chiar ii lovesc in moalele capului. Tocmai pentru acest motiv, din partea mea RUSINE SUPRAVEGHETORILOR.

Nu o sa ma apuc sa tin o predica despre corectitudine, si despre cum si elevii sunt vinovati pentru ca nu sunt corecti. Cred ca multi dintre cei care citesc acest post m-ar lua "la misto", daca nu o fac deja. Sau as parea eu "Usa de Biserica" (desi pot sustine cu tarie ca mi-am luat notele la BAC pe merit, lucru care in mod clar nu e valabil pentru toti). O sa ma opresc aici. Oricum, tipetele mele sau ale altora de ajutor nu ar fi decat un alt zgomot de fond intr-o jungla, si asa, suprapopulata de giboni.

Subiectele...

La limba romana, au fost ok. Am ales Iona, si am incercat sa imi expun o viziune personala asupra operei. Nu a fost apreciata extraordinar, pentru ca am primit nota 9. Asta este. La matematica, nu stiu ce sa zic. Nu am fost niciodata un mare matematician, deci nu pot spune ca aveam mari asteptari. Ce-i drept, am gresit un subpunct pentru ca am copiat gresit de pe foaie de 3 ori, incomodat fiind de scrisul cu gri de pe fundal cu care ministerul personaliza subiectele si de galagia din jur.
La informatica, am facut greseli la fel de prostesti. Ma asteptam la o nota peste 9. Problema de la subiectul 2 a fost rasnita de creier. De obicei, se dau algoritmi care fac ceva util (daca nu, macar ceva logic). Gen care intorc un numar pe dos, care calculeaza o suma, care afiseaza doar numerele pare, etc (cei care stiu despre ce e vorba inteleg). Acum a fost un algoritm care primind 2 cifre, afisa 1 1 2 2 3, dupa ce procesa cifrele prin niste structuri repetitive. Ei bine, nu stiu de ce, am gresit si aici prostesc. Am scris 1 1 2 2 2 , si uite asa am pierdut si aici puncte. Mi s-a mai scazut si pe la celelalte, si asa am ajuns la 8.80. In celalalt colt al clasei, era un olimpic, care a luat 9.95. Respectele mele. Ma intreb DE CE i-au scazut 0.05. Si-a scris gresit numele? Oricum, va dati seama ca toti colegii din jur, care poate daca sunt intrebati acum ce instructiuni contine biblioteca "iostream" raspund cu "aaaaaa" au luat note foarte mari. De asemenea, respect pentru un alt coleg de la intensiv care a luat 10.

Una peste alta, e ok. Am scapat si de asta, acum trebuie sa imi gasesc o facultate care sa imi si placa. Toate pasiunile mele vad ca au un pret in jurul a 8000 de euro, si se gasesc numai la institutii private. Va trebui sa imi vand rinichiul, si poate fac primul an de studiu.

4 comentarii:

  1. Frumos background-ul si sunetul. Se pare ca nu am asteptat degeaba atatea luni ca sa revii

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc. ma bucur ca noul look e placut :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitări pentru rezultate și respectele mele pentru onestitate! Știu cum te-ai simțit pentru că și eu am fost într-o situație asemănătoare când am dat bacul iar dacă te consolează cu ceva, să știi că greul de abia acum începe și de media de la bac nu te va mai întreba nimeni după admitere (poate doar dacă intri în politică :) ).
    Nu da prea multă importanță comentariilor din presă pentru că oamenii aceia sunt ancorați în trecut. Ei nu înțeleg că sistemul educațional este depășit și irelevant pentru noile generații despre care le place să creadă că sunt mai nepregătite.
    "Every generation imagines itself to be more intelligent than the one that went before it, and wiser than the one that comes after it."-George Orwell

    RăspundețiȘtergere